Homérosz,Toldi,Csontváry a NAPÚTon, Minósz/Mithrász, 3500 éves szupernaptár

“Krónikákat, történelmet lehet hamisítani, de a Nap járását az égen nem!” Iliász a napúton? Odüsszeia, mint vízöntő-paradoxon tanulmány? Kitatált-e a Képes Kor-nika? Bronzkori szupernaptár?Nap-Hold-Vénusz:Toldi trio, MINÓSZ Kréta és MITHRÁSZ kultusz.

 2014. június 17.

Dobos Csanád

RÓMA, az örök város 

Az utazás varázsa a kiszámíthatatlanságában, kalandjában rejlik. Ez egy felfokozott szellemi, érzelmi, „éberléti” állapot. Ahogy az utazás lehetőséget teremt a mindennapok gondolataink mellőzésére, úgy éppenséggel a visszatekintésére is. Húsz év után újra Rómában megtapasztalhattam mindezt. Húsz év hosszú idő, ez idő alatt nemcsak a homlokom ráncai gyarapodtak, hanem a gondolataim is. 20 éve még mindenre rácsodálkoztam, addig most, inkább felpörögtem a látottaktól.

Bár a következő gondolatok közvetlenül nem tartoznak a honlapom főbb témájához, mégis úgy gondolom ezeket sem árt megosztanom másokkal, hátha a megfigyeléseim újabb, és nagyobb horderejű gondolatok csírái lehetnek másoknak.

 

I.   Nagy Konstantin bronzszobra a III. századból  / IX. Gergely kiséretében lévő személy Raffaellő freskóján a Vatikánban / valamint Sylvester Stallone.

Három kidülledt "vizes" szemű alak, a rájuk jellemző ködös tekintettel, azonos orrformával, ajakkal, állal. Mintha mindhárom arc ugyanahhoz a személyhez tartozna.

  img_8145.jpg stalone.png

Nagy Konstantin bronzszobra: (Roma, Musei Capitolini, Palazzo dei Conservatori, Cat.513)

img_8108.jpgA múzeum bejáratánál már a Konstantin kőből kifaragott arcképe fogad. De ez mégsem azonos a múzeum belsejében található bronzszoborral, amiről a faragvány készült - hiszen más az orr és az ajkak formája, sőt a jellegzetes kidülledt szemek is visszafogottabbak a kőből faragotton. Ennek ellenére az a kőmásolat, amin vélhetően tudatosan torzítottak az arc jellegzetes jegyein, sokkal ismertebb, mint az eredeti bronzszobor.

Az eredeti bronz szobor a hivatalos vélemény szerint Jézus születése után 330-337 között keletkezett, azaz a feltételezett Nagy Konstantin életében. De tényleg akkor? És ki is a tényleges Konstantin? (Konstantin személye körüli érdekesség, Tóth Gyula: A kitalált középkoron túl, Nagy Konstantin fejezetben olvasható http://mutat.net/?http://maghreb.blog.hu/)

         img_8141.jpg img_8144.jpg

 

A másik "Stallone" arc Raffaello freskóján jelenik meg.

(The Justice Wall1511  Fresco Stanza della Segnatura, Palazzi Pontifici, Vatican)

Több helyen olvasható az a téves infromáció, mely szerint IX. Gergelyt ábrázolta Raffaello ezzel az arccal. Valójában a Stallone arcú alak a pápa mögött helyezkedik el, a freskó legszélénél.

stalone_ix_gergelz_tarsasabaan.png

2014. február 23-án, Gál Judit asztrológus a facebookon (Karma Asztrológia) a freskón látható egyházi személy és Stallone meglepő hasonlóságára az alábbi választ adta:

„Vannak alaptípusok és olyan külső jegyek, amelyek egy-egy asztrológiai elemhez köthetők. Ilyen például Sylvester Stallone szeme, amely tipikusan úgynevezett "vizes szem", vagyis fényes, kissé kidülledő jellegzetes szem és jellegzetes ködös tekintet. Most direkt megnéztem Nektek, hát lám csak, Rák a Nap-jegye. Ezzel még a szemszín is egybecseng, mivel a tan-szöveg szerint a Ráknak sötét a szeme. Amúgy a "lóarc" is stimmel nála, mivel Nyilas az Ascendense. Mármost nyilván nem minden, de nagyon sok Rák Napú és egyidejűleg Nyilas Ascendensű embernél láthatunk hasonló vonásokat. Azonnal hozzáteszem, hogy a külső (is) egy rejtélyes dolog és korántsem húzható rá minden mindenkire. Az I. házban (és a 12. ház végén, az Ascendens közelében) álló bolygók nagy mértékben módosítják a kinézetet is. A születési uralkodó (az Ascendens jegyének az uralkodója) jegyhelyzete és bolygókapcsolatai ugyancsak megdöbbentő befolyást gyakorolnak néhanap a küllemre is.”

De talán nemcsak ez adja a választ erre az érdekes azonosságra.

Ténylegesen a Nagy Konstantint ábrázolja e a bronz fejszobor? Biztosan a saját korának alkotása (IV. század, vagy inkább a II. század vége?) vagy inkább reneszánsz hamisítványról van szó? Ha tényleg Nagy Kostantint ábrázolja, ráadásul a saját korában öntötték, akkor előfordulhat, hogy esetleg Attila fiának Aladárnak arcképe köszön-e ránk, ahogy Tóth Gyula bizonyítja az írásában? Talányos mondatok, viszont megéri utána olvasni a megadott oldalon!

 

II. Marcus Aurélius lovasszobra         img_8101.jpg                 

Ugyanezen múzeum bejáratánál található Marcus Aurélius csodálatos lovasszobra. Kinn a kapu előtt a másolat, benn pedig az eredeti, az előbb említett Nagy Konstantin bronzszoborral egy közös csarnokban. A lovasszobor igazi meglepetése – a császár kancsalsága. A mesterien kimunkált szobron a kancsalság, főleg az ilyen mértékű szentengely ferdülés csak tudatos ábrázolás eredménye lehet. De miért nem próbálták elrejteni az uralkodó e hiányosságát? Esetleg ezzel a spirituális, intelektuális elmélyülését próbálták hangsúlyozni? Ha igen, akkor miért amikor a lovon ül?

 img_8190.jpg   img_8139.jpg

 A legenda szerint Marcus Aurelius lovaszobrát évszázadokon át Nagy Konstantin lovasszobrának tekintették, ezért menekült meg a pogány emlékeket súlytó nagy pusztítási áradattól.Ebben azért nem lennék oly biztos, inkább hajlok arra a véleményre, hogy a "barbár emlékek pusztítása" is csak egy kitalált indok, amivel Marcus Auréliust követő császárok hiányos régészeti emlékeit próbálja igazolni a hivatalos történettudomány!

 

III. Romulusz és Rémusz szobra

Róma szimbólumaként emlegetett Romulus és Rémusz szoborral is gond van.

Az etruszk szobornak tekintett farkas szobrot 1471-ben IV. Sixtus adományozta a római népnek. A későbbi testvérgyilkos ikerpárt, Romuluszt és Rémuszt csak ekkor helyezték a farkas tejtől duzzadó csecsbimbói alá. Tehát a hivatalos művészettörténet a farkast közel 2000 évvel idősebbnek tekinti, mint az alatta nyújtozkodó ikreket.

Az anyafarkas biztos, hogy embercsemetéket szoptatott a kölykei helyett az eredeti állapotában is? Sőt elnézve a farkas meglepő jó állapotát, biztos, hogy az ókorban készült a farkas, ráadásul Róma városának alapítása körüli időkben, ahogy a művészettörténet vélelmezi?

img_8159.jpg

Lehet, hogy a Római Birodalom szimbóluma egyszerűen csak egy másodosztályú reneszánsz hamisítvány?

 

2014. június 17-én, pár nappal a publikálást követően - a Facebookon érkezett az alábbi kiegészítés Gál Judit asztrológustól:

Karma Asztrológia  „Nagy Konstantin meg 272 vagy 273 február 27-én született, vagyis Halak a Nap-jegye, ugyancsak víz elemmel és ötvözi a jupiteri (Nyilas jellegű) vonásokat is, hiszen a jegy egyik uralkodója a Neptun, a másik meg a Jupiter. Azért is emlékeztethet kissé Hunyadi Mátyásra (hogy tovább görgessem az asztrológiai lavinát), mert neki is Halak Napja volt...”. 

 

 

 

 

 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 96
Tegnapi: 384
Heti: 976
Havi: 5 202
Össz.: 1 471 439

Látogatottság növelés
Oldal: Róma
Homérosz,Toldi,Csontváry a NAPÚTon, Minósz/Mithrász, 3500 éves szupernaptár - © 2008 - 2024 - naput.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »