Kérem, hogy a kommenteket, észrevételeket, javaslatokat, kritikákat erre az email címre küldjék:
naputhupont@gmail.com
Amennyiben nem kívánja a levelének nyilvános publikálását kérem jelezze!
KOMMENTEK :
2014. december 15. Kollarics Gábor
2014. december 14. Mellár Mihály
Kicsit böngészgettem a világhálón, elolvastam többek között SZARV és GLÓRIA címû írásodat. Nekem egy kicsit magas a téma, de észrevettem, hogy van egy kis problémád a CoRnes, CoRn, KoRona, KiRály szavak közös gyökre vonásával, a magyar SZARV ugyanis kilóg. Ez a Gutkeledeknél is kilógott a sorból, pedig a megoldás nagyon egyszerû: szarv helyett használd az azonos értelmû KûR/KüR szavunkat! Lásd KüR-t: KûR-bõl készített duda/ivókürt; KüR-tõ a nyárikemence szarv-szerû kéménye; a KöR-te szarvszerûen kidudorodó alam. Még a KõRisfa is mintha ide tartozna (ascomanni). (CzF-nél elvont gyök, de ez ne zavarjon, volt ilyen szavunk!)
2014. december 14.
Szuper. KöR-KoRona-CoRn-KüRt-...- SZaRv-SaRga
Köszönöm!
2014. október 5. Bobkó Csaba írta... (Kitalált Újkor oldalon)
Kedves Csanád, ugyanott olvashatjuk: "Ami a Miles fokozatot illeti, Tertullianus azt mondja, hogy amikor a törekvő e szintre emelkedett, felajánlottak neki egy kardot s egy koronát, hogy válasszon. Természetesen a kardot kellett választania, elutasítva a koronát, mondván: „az én koronám Mithrász”." Azonnal beugrik az I. András és öccse, Béla sztorijaként ismert "Korona és kard"-történet! Egy újabb példa arra, hogy történetírók antik mintát szőnek bele munkájukba, e módszerre te utaltál.
2014. október 4.
Ez nagyon jó észrevétel!
2014. október 3. 22:04 Bobkó Csaba írta... (Kitalált Újkor oldalon)
Kedves Csanád, és mitől folyik egybe Szent György alakja Szent Mihályéval, a katárok-vakolók-Makoveczek, általában gnosztikusok kedvenc hőséével?
2014. október 4.
Csaba, ezek csak gondolatatok. Egyenlőre még sejtések, melyeket vélhetően lassan majd igazolni is tudok régészeti bizonyítékokkal:
Kérded miért mosódik össze Szt György és Szt Mihály alakja? Erre hosszabban kell válaszolnom.
Egyik fő ok, mert mindkettő -véleményem szerint – a Mithrász kultuszhoz kapcsolódik. Szent György a bikaküzdelemhez, míg Szt Mihály a sziklából születő Mithrász ábrázoláshoz. Mihtrász történetének ez a két fő eseménye: a születése és a bika leszúrása, melyet a kultusza részeként rendszeresen és szinte kizárólagosan ábrázoltak. Létezik pár kiegészítő ábrázolása is, de ezek csak "mellékleteként" a fő témák mellett, ilyen pl partizása a Napistennel, mielőtt még ő maga Is azzá vált volna….
Szt Mihály az égből taszítja le Lucifert, majd Szt György immár a Földön győzi le újra. Nem véletlen, ahogy a wiki fogalmaz: “Szent Mihály földi megtestesülése Sárkányölő Szent György.” Egyik fenn, a másik lenn… akár a zodiákus évkörön, hiszen a nevük napja között pont 6 hónap telik el.
De a Szent Mihály ábrázolások eredetéhez véleményem szerint hozzátartozik a másik misztikus kultusz irányzat is, ami téged jobban izgathat: a Jupiter Dolichenus kultusz, mely a Mithrász kultusszal együtt hódított és szinte egy időben tűnt is el. Ennek okát a Tóth Gyula Fantomkor elmélete jól igazolja – tényleg érdemes elolvasni! A Jupiter Dolichenus név ne tévesszen meg, ez nem római, hanem keletről származó vallás. Hettita alapokkal, ami aztán keveredett mindenféle vulkán és egyéb istenségek tulajdonságaival. Van benne Zeuszi (Jupiteri) villám és Jahve vulkánisten karekter is némi csipetnyi a perzsa Mazda irányzatból is. Nem sok, de annyi elég, hogy pont a fehérből fekete, vagy legalábbis szűrke váljon. De erről majd egy későbbi írásomban kivánok bővebben értekezni… addig is lásd wiki oldalát, indulásként hasznos lehet.
A római birodalmat támadó hunok között mindenfajta náció található volt, eltérő vallási irányzatokkal. És ennek lenyomatából jöttek létre azok a vallási irányzatok, melyeket folyamatosan emlegetsz az írásaidban. Természetesen a párthusokon, médeken és a perzsákon kívül más népcsoportok is, de ennek végiggondolását már rád bízom.
Csaba, a gnosztikusok alap szimbóluma a kör és a kereszt. Azaz a 12 egységből álló zodiákus kör, amibe három fajta kereszt írható bele. Ezek a zodiákus keresztek. Mindegyiknek alap jelentése van. Többek között ehhez igazodnak az általam vizsgált ókori művek is. És ezt a logikát követi Mithrász istenség két, említett ábrázolása is. A bika küzdelem (melyből a Szent György tisztelet nőtt ki) a Fix kereszthez igazodik, ahogy az evangélisták jelképe is. Erre majd a Mitrász-Bika-Köpönyeg tanulmányomban bőven fogok utalni, sok egyéb érdekességgel együtt. Ezzel szemben a Mithrász sziklából születése már a fény-sötétség viszonyát jellemző, ahhoz igazodó MÉRLEG-KOS-BAK-RÁK keresztet veszi alapul. A fény-sötétség gondolom felkeltette az érdeklődésed. És nem csak a tiedet, hiszen a Mazda (Zarahusztra kultusz) számára a fény-sötétség egyensúly, kettősség alap tétel. És a Jahve tisztelet is sokat átvett tőle…E négy zodiákus jegy jellemzői: BAK-szikla, a fény minimum és a fény újjászületése, a karácsony. A RÁK a fény maximum ahol a Hold otthon van. A KOSban Mars otthon és Nap erőben található, napéj egyenlőség ideje, ahogy a MÉRLEGnek is.
A megszületendő Mithrász ábrázolása: “Amikor Mithras kilépett a kősziklából, az egyik kezében kardot, a másikban fáklyát tartott: az erő és megvilágosodási képesség szimbólumait.” És minden alkalommal Mithrász a karjaival mérleg jegyet formáz. A kard-MARS és a fény-NAP együtt a KOS és az Oroszlán jegyre utalás, ahol ez a két bolygó van erőben és otthon. De ez most túl sok lesz, ezért nem részletezek minden asztrológiai összefüggést….
Szent Mihály attribútumai: Egyik kezében Kard (neki is)….
A másik kezében néhol MÉRLEG (amit most már érthetsz, hisz Mithrász kéztartása erre utal) vagy PAJZS. A Pajzs sajátossága a hatalmas sima fém felület, amivel a fényt nagyon jól lehet vissza tükrözni. És használták is erre az ókorban… FÉny visszatükrözés, akár a Hold teszi éjjelente… A szkíta ábrázolásokon sokszor a hatalmas pajzs jelenléte segít a Hold karakter beazonosításában...
Megint egy újabb asztrológiai mondat szükséges, csak hogy érezd, ez a kétfajta Mithrász ábrázolás ezt a kétfajta zodiákus kereszt megidézését szolgálja. A HOLD, mely a BIKA és a RÁK jeggyel és Szent Mihály pajzsával van kapcsolatban. Érdemes megnézni Szent Mihály pajzsa szinte mindig kerek, mint a HOLD! A születő Mitrász kezében lévő KARD tehát megmaradt, de a (korlátozott) fényt adó fáklya átalakult tükrözésre alkalmas pajzsá és/vagy mérlegé. Fontos, hogy Holddá és nem Nappá! A NAP funkciója, majd a bika legyőzésnél lesz fontos, amikorra Mithrász már a legyőzhetetlen Nap poziciójában szúrja le a Bikát.
A másik misztikus irányzatot, a Jupiter Dolichenus kultuszt amiből véleményem szerint Szent Mihály alakja felépült - most nem részletezem külön. Elég legyen annyi, hogy ott a fáklya helyett leginkább villám van. Az is fény, de sokkal agresszívabb... Pár ábrázoláson a kézben összefogott villámok mintha a küllő kerekeit kezdenék leírni... Ezt már Te gondold végig.
Még egy fontos formai szempont: Szt Mihály soha sincs lovon, ahogy a születendő Mithrász alatt sem volt bika és az említett egyéb istenségeket sem szokás állatok hátán ábrázolni... Ennek ellenére néha mégis látható a kiterített sárkány Szt Mihály alatt, de ennek inkább a keresztény szimbólika az oka. Mig Szent György tiszta Mithrászi gondolatot visz tovább, addig Szt Mihálynál –a szimbólumok értelmezése alapján- ez ennyire nem állítható biztonsággal. Véleményem szerint keveredett más vallásokkal, kultuszokkal is, melyek rajta hagyták a lenyomatukat. De mire is gondolok pontosan:
Mi az alap különbség Mithrász és Mazda(Zarahusztra között)? A fény sötétség kapcsolata, a dualista szemlélet. Míg Mithrásznál a fény uralkodik és a Castor-Pollux, Hunor és Magor testvértipus jellemzi a mitológiájában (erről majd a későbbi tanulmányomban), addig a fény és a sötétség, a jó és a gonosz egyenrangúak. Sőt a testvér ellentét az elfogadott: Angra Mainju nem Ahura Mazdával (az apjával), hanem Szpenta Mainjuval (a testvérével) áll szemben. Mazdának a testvérét kell legyőznie, azaz Kain-Ábeli magatratást kell megvalósítania. Ezért is vonzódott a frissiben alakulgató Jahve kép annyira a perzsa gondolkodáshoz. Tudatosan perzsát írtam és nem párthust.
A Lucifer- vénusz gondolatról Te többet tudsz nálam. De egy fontos szempontot szerintem Te sem vettél észre. Lucifer-vénusz kapcsolatot minden esetben felülírja a Nap-Hold-Vénusz hármasság. Lucifer nem fér meg ebben a rendszerben. Talán olvastad a Toldi elemzéseim. Sokat gondolkodtam azóta is ezen. Arra talán emlékszel, hogy miért is a Vénuszzal kezdte a hármasságot Arany? Mert a János vitéz válaszverséhez ez a bolygó volt fontos. De arany ismerte az önálló Vénuszi karakter veszélyét, ezért is kezdett azonnal bele a Toldi estéjébe, a HOLD szerkezetbe. Sőt ezért erőltette magát, hogy az a nagy művei közül pont a Toldi szerelmét még a halála előtt befejezze. Ennek kultikus oka volt, amiért a Toldi trilógiát kellett befejeznie. Nem a kiadó kedvéért, nem mert e nélkül nem lett volna teljes az életműve. Számára ez olyan lehetett, mint a halált várónak elmondani egy Miatyánkot az első sorától az utolsóig. Arany ezzel letette a védjegyét, hogy számára Vénusz nem Lucifer, sőt ő a Nap-Hold-Vénusz hármasságban gondolkodik, ahol nem férnek meg egyéb káros eszmék. Akár mennyire is erős volt a lelki barátsága Petőfihez, ebben sosem váltak eggyé.
2014. május 24.
2014. május 22.
2014. Május 1.
Kedves Csanád!
Oldalad mint egy bogáncs. Egy kész időrabló:) Ha odaugrik az ember csak valamit megnézni a sok izgalmas újdonság elragadja a kíváncsiskodót és elfeledkezik miért ment oda.
Köszönet neked, hogy ezt is megismertem.
Szeretettel: >Zoli<
2014. Április 29.
Köszönöm!
Micsoda tudásbánya! Hogy kerülte ez eddig a figyelmem?
Szeretettel: >Zoli< A Magyar Megmaradásért honlapról.
2014. Április 29.
köszönöm...
Sok szempontból illeszkedik az oldalán található írásaihoz ezért is hívtam fel rá a figyelmét. Kérem, ha hivatkozik a gondolataimra, esetleg idéz belőle, adja meg az oldalam elérhetőségét. Fontosnak tekintem, hogy az érdeklődők egybe lássák a napút elemzéseket, mivel ezek egymást kiegészítik, sőt együtt egy sokkal meglepőbb teljességet mutatnak be...
Tisztelettel
Kedvenc és kevésbé ismert előadások a youtube-ról: